2011-04-29

Städdag 2 och uppdatering


Vi närmar oss städdag nummer 2 och jag ser fram emot att ta vid där förra städgänget lämnade. 75 personer, som kom den 16:e, kommer vi kanske inte bli men jag och bangänget är tacksamma för så många som möjligt. Vi kommer att fokusera på området runt tee 3 där en hel del träd tagits ner för att släppa in mer ljus och luft. Ris och ved skall förpassas därifrån. Vi kommer att kratta löv och ris ur greenområden och teeslänter. Inger kommer att basa för ett gäng som skall hjälpa till att fixa fint i klubbhuset. Cementöverliggarna på parkeringen skall få sig ett lager färg. Jag ser gärna att ni tar med en lövräfsa och ett par handskar. Detta gör att vi spar på ekonomin och att ni slipper skavsår i händerna!
Hur går det för våra greener? Glädjande så kan jag konstatera att det har börjat att växa grönt i allt det döda. Det är för tidigt att ropa hej ännu för vi kommer få en kyligare period framöver vilket förmodligen stoppar upp tillväxten. Ni skall veta att vi verkligen gör allt för att få igång banan och utan de proffsiga banarbetare vi har att tillgå skulle det varit en mycket jobbig situation men vi ser ljuset i tunneln.
Mitt jobb är att inte öppna för tidigt då detta kan medföra skador för hela säsongen. Det är tyvärr många banor i distriktet som sitter i samma sits som oss men även några som klarat sig bättre. Passa på att ta en runda på någon av dem så länge, några har vi ju greenfeeavtal med.
Anledningen till att vi inte öppnar upp en vinterslinga är att det skulle hindra bankillarna från att jobba fullt ut med banan. Just nu behöver vi tillgång till alla områden för att vattna, gödsla, dressa och klippa.
Jag tackar för all förståelse som ni medlemmar visar och den hjälp på städdagarna som ni bistår oss med.
Jag ser fram emot en snar öppning av vår vackra bana.//Banchefen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.