2011-04-13

Ny banchef på Vallentuna GK


Hej alla medlemmar på Vallentuna GK
Jag heter Jan-Åke Tyllman och har fått äran att efterträda Hans Favre som ansvarig för banan. Jag kommer närmast från Ingarö GK där jag haft ansvaret för deras 2 banor i nästan 10 år. Ser mycket fram emot att få chansen att förvalta och utveckla banan tillsammans med den kunniga personal som finns och i samarbete med bankommitte och intresserade medlemmar.
På denna blogg kommer jag löpande redovisa vad som händer på golfbanan och varför vi utför olika åtgärder. Detta för att öka förståelsen och kunskapen bland medlemmar och gäster. Nu ser jag fram emot en varm skön vår så att vi så snart som möjligt får stoppa flaggorna i och öppna banan.
Tyvärr har vintern, som alla märkt, farit fram hårt och vi har fått en tuff start med stora vinterskador. Dessa är vi redan igång med att jobba bort och banan öppnar så snart jag anser att den orkar med det slitage som det innebär att släppa på golfare på grönbete. Väl mött på städdagarna då vi tillsammans städar bort vintern// Jan-Åke Tyllman Banchef Vallentuna GK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.