2011-08-19

Oj så tråkigt......!!!!!!!




Efter en härlig vända på banan då jag daggat av greenerna för att de skall kunna klippas lite bättre slås jag av hur "fruktansvärt" dåliga vi är på att laga nedslagsmärken på Vallentuna GK. Vi har fått så mycket beröm av så många för kvaliteten på greenerna i år. Någon har till och med nämnt "bättre än någonsin".
Nu kan inte vi i banpersonalen höja nivån utan alla ni spelares hjälp. Jag ber ER: "LAGA NEDSLAGS MÄRKEN"! Inte bara Ert eget utan alla som ni ser. Det finns hundratals olagade nedslag på "Varje green"!! Jag har hört spelare klaga då vi luftar greenerna med smala x pinnar som knappt syns men ingen klagar över hundratals olagade nedslagsmärken. SKÄRPNING!!! Jag kräver att alla lagar minst ett nedslagsmärke på varje green, även om ni inte har haft en greenträff.
Greenerna blir nu så ojämna av alla nedslagsmärken att det är Tombola att putta rakt. Olagade nedslagmärken är inkörsporten till sjukdomar och svampangrepp. Olagade nedslagsmärken gör våra klippare slöa och i förlängningen långhåriga och tröga greener.
Olagade nedslagsmärken får banpersonalen att tappa sugen.

Låt oss se en bättring på detta nu!//Banchefen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.